Fest i Feskekôrka?



  vs. 

Ska vi hoppas på säsongens första ministreak med 3-poängare? Hade det varit Frölunda hemma hade jag inte alls tyckt att det känts omöjligt men ett pånyttfött gäng goa gubbar nere i Scandinavium känns inte lika lättforcerade.

Det viktigaste ikväll blir att ha disciplin och att hålla tätt första 10. Under PRO-tiden (Kallio, Andersson, Johnsson) hade ju Frölunda som signum att starta i ett helvetiskt tempo för att sedan få ett mål i arslet och bli skräckslagna. Vad jag har förstått den här säsongen så ser det ungefär likadant ut förutom att man nu ofta sätter en kasse och spelar tight hemåt.

Doktorn är ändå försiktigt positiv och lägger sin veckopeng på ett X. 2-2 blir 3-2 till Frölunda i sudden efter att Joel "Enligt Mattias Ek är jag lika viktigt för Frölunda som min brorsa är för Rangers" Lundqvist snubblat in en puck.

Modos målskyttar blir Schremp och Skröder. Nu kör vi! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0