Hve och fasa! Och lite Niclas Lundgren!


  vs. 

Äntligen lite hockey efter landslagsuppehållet. Och äntligen lite nytt blod och nya tag i Modo hockey. Vad det verkar så gör Ritola och Svensson debut på varsin sida av Fredric Andersson. Själv trodde jag att Ritola skulle få chansen med Schremp men den här konstallationen ser också helt ok ut.

Nu temporärt över till en helt annan sak. Journalister och allmänna tyckare har ju under den senaste tiden tävlat om att hitta på det värsta möjliga scenariot kring huvudtacklingarna. Därför är det kul hur tyst det faktiskt har varit efter gårdagens smäll som Niclas Lundgren åkte på.

För er som inte sett tacklingen: http://tv.expressen.se/sport/hockeyallsvenskan/1.2624896/overfallet-skakar-hockeysverige

Här kan vi prata om en smäll som ger men för livet. Det är bara turen som gör att inte Lundgren bryter nacken. Ändå har jag inte sett Mats Wennerholm och Nicke Nyfiken vråla över 20 matcher. Jag anser att det här är den mest givna långtidsavstängningen i år. "Experter" kan prata hur mycket man vill om Sebastian Karlssons mfl. och deras brist på respekt och ovilja att avbryta tacklingar. För oss som faktiskt spelat hockey så är dessa åsikter något naiva.

I stridens hetta vill man ibland dela ut en propp. Ser man en möjlighet agerar man blixtsnabbt och klivet på. Oftast missar man, ibland träffar man rent och ibland blir det fel. I fallet Johansson så har Kasper Jensen en förmiddag på sig att tänka efter om det är lyckat eller inte att tycka till motståndaren i ryggslutet ett par meter från sargen. Där har vi skillnaden på instinkt och överlagda handlingar.

Doktorns dom till Jensen är 20 matcher, något lindrigare är ett hån!

Såja, det blev inte så lite om Lundgren ändå...

Tillbaka till matchen. Jag tror att det passar Modo bra att få möta ett spelande lag så här efter uppehållet. Hade vi stött på Växjö eller AIK så ger jag mig fan på att det slutat med stortorsk men idag känner sig Doktorn optimistiskt.

Jag säger 4-2 efter kassar av Ritola, Danielsson och Pöck (i PP!!!) samt ett i tom kasse av Susse.

Vad säger ni? Visst är det gött att vi är igång igen? Nu börjar vi klättringen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0